KLASY 2B i 2D SLO W SAKSONII

Nasza przygoda rozpoczęła się 30 maja o godz. 23:30, kiedy to wyruszyliśmy w podróż do Saksonii. Po długiej i męczącej nocy dotarliśmy do celu. Przywitał nas ciepły i pełen słońca dzień. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od zapoznania się z historią twierdzy Königstein, wznoszącej się pośrodku Saskiej Szwajcarii. Można tutaj zobaczyć m. in. najgłębszą studnię w Saksonii oraz kopię legendarnej wielkiej beczki na wino Augusta II, elektora saskiego i króla polskiego. Za jego czasów bramę wjazdową do twierdzy ozdobiono kartuszem z herbem I Rzeczypospolitej. Kolejną atrakcją, którą podziwialiśmy, był jeden z najbardziej znanych punktów widokowych w Szwajcarii Saksońskiej -Bastei, znajdujący się na prawym brzegu Łaby i przyciągający turystów z całego świata ze względu na urokliwe formacje skalne. Późnym popołudniem dotarliśmy do Zamku Stolpen. Zasłynął on dzięki swojej mieszkance - hrabinie Annie Konstancji Cosel, która za murami zamku spędziła niemal pół wieku. Równie twardy jak losy hrabiny jest bazalt, na którym stoi budowla.
    W drugim dniu wycieczki zwiedziliśmy Zamek Pillnitz. Szczególne wrażenie zrobił na nas otaczający go park, w którym znajduje się oranżeria oraz kilkusetletnie drzewo kameliowe. Główną atrakcją był jednak Zwinger, późnobarokowy zespół architektoniczny w centrum Drezna, a w nim m. in. Galeria Obrazów Starych Mistrzów, w której można zobaczyć znane na całym świecie dzieła, takie jak np. „Madonna Sykstyńska” Rafaela Santi, oraz niezwykle cenną kolekcję porcelany miśnieńskiej, japońskiej i chińskiej.
    W drodze powrotnej, w trzecim dniu wycieczki, zwiedziliśmy Zamek Czocha w Leśnej, budowlę łączącą przeszłość z teraźniejszością. Niezwykle urokliwy i zagadkowy zamek zaskoczył nas szlakiem tajnych przejść, po którym mieliśmy okazję wędrować i odczuć tajemniczość budowli.
    Z pewnością wyprawa do Saksonii pozostanie na długo w naszej pamięci.

Opiekę nad uczniami sprawowały panie: Joanna Siewielec, Joanna Figurniak i Celina Zarzycka.